BIODIVERSITAT A L'ESCOLA. FOMENT DE LES PAPALLONES.

Nivell educatiu

P3, P4, P5
P3
P4
P5
Cicle inicial de primària
1r de primària
2n de primària
Cicle mitjà de primària
3r de primària
4t de primària

Descripció

Àmbit: biodiversitat urbana. 

L’educador/a introdueix les papallones tot parlant de les plantes que hi ha al jardí de l’escola. Explica les característiques de les papallones, el cicle de vida i quina funció tenen en el medi. 
En aquesta part l'alumnat descobrirà que hi ha dos gran tipus de papallones: les diürnes i les nocturnes i aprendran les principals característiques de cada tipus i les diferències entre elles. 

Durant l'activitat, la persona encarregada de dinamitzar-la portarà fruita madura i mostrarà exemplars vius de papallones per veure com mengen.

A partir de les preguntes com es defensen les papallones? Com s’amaguen? es treballarà la importància dels dibuixos i colors que les papallones tenen a les seves ales.

 

Objectius

- Conèixer que els animals desenvolupen estratègies per a sobreviure. 
- Descobrir perquè les ales de les papallones són de colors diferents i quina funció tenen els seus dibuixos. 
- Conèixer com es camuflen les papallones. 
- Aprendre que les papallones es comuniquen entre elles a través de l’olor. 
- Fomentar l’observació aprofitant l’espai exterior de l’entorn proper.
 

Observacions

L'activitat es realitzarà a partir del febrer. 

A l'aula.

Durada de l’activitat: 2 hores.

Dates de l'activitat

L'activitat es realitzarà a partir del febrer

Destinataris

Infantil i cicles inicial i mitjà de primària.

Lloc / Centres

Escola i entorn

N. assistents / places

Grup classe

Indicadors d'avaluació

- Nombre de sol·licituds presentades. - Enquestes del professorat i de l’educador/a - La memòria de l'empresa executora.

Programa

Activitats per a la millora de l'èxit educatiu.

Objectius del Pla de Millora de l'Èxit Educatiu relacionat amb l'activitat

Assolir nivells educatius satisfactoris amb la millora substancial de les actuals taxes d´èxit escolar i d´aprofitament de les oportunitats de desenvolupament personal i social, dins i fora del sistema escolar:
No
Treballar per assegurar i ampliar les oportunitats educatives, sense discriminacions, dins i fora del sistema escolar (equitat) i al llarg de la vida:
No
Treballar per un canvi de paradigma educatiu, de model establert, i substituir-lo per un en què la innovació sigui la norma per incrementar la seva adaptació a l´entorn i a la seva complexitat:
Millorar la cohesió social, avançant en l´escolarització equilibrada amb la col·laboració de tota la comunitat educativa:

A càrrec de

Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament: Marta Clua Puig 93 707 75 62 / [email protected]

Organitzador

Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament: Marta Clua Puig ( 93 707 75 62 / [email protected] )

Inscripció

Per realitzar la inscripció cal iniciar sessió.