Alguns centres educatius arriben al final del Pla TAC

Després de tres anys de feina, les escoles Can Palmer, Montserratina, Doctor Trueta i Sagrada Família posen punt final al seu pas pel projecte del Pla TAC. Després de 3 anys, aquestes quatre escoles han fet una feina exhaustiva de diagnòstic i de creació d'un nou Pla d'Integració de les Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement en els processos educatius, també conegut com a Pla TAC.

En el desenvolupament d'aquest pla, els centres educatius cal que recullin tres elements bàsics:

  1. Com els dispositius tecnològics s'integren a les aules.
  2. Com es treballen les competències digitals amb els i les alumnes i desgranar-les per curs/cicle, etc.
  3. Com es garanteixen les competències digitals del professorat.

Des de l'Ajuntament, s'ha proporcionat els dispositius necessaris per a impulsar aquest pla, a més de formació per als claustres i una persona de suport TIC al llarg de tot el projecte. Ara, és el moment de mirar enrere i valorar tota la feina feta i com ha funcionat el projecte.

A l'Escola Can Palmer, el pla TAC ha permès ampliar els dispositius que tenien a l'escola i afegir les tauletes a les PDI i portàtils dels quals ja disposaven. A més, gràcies a la formació de claustre han pogut canviar l'ús que feien de la tecnologia i convertir-la en un recurs habitual en tot el entre. Un punt clau d'aquest canvi va ser la millora de la xarxa WIFI que l'Ajuntament fa conjuntament amb el departament d'Ensenyament a tots els centres que s'incorporen al pla.

Per altra banda, l'Escola Montserratina ha realitzat un canvi metodològic a l'escola gràcies al pla TAC, fet que els ha permès enriquir tot el que es fa amb l'alumnat. La formació a tot el claustre, a més, ha donat confiança i eliminat els neguits dels i les mestres per tal de poder fer real aquest canvi metodològic. A més, des d'aquest any, han implantat el 1x1 a 4t de primària,per tal que cada alumne disposi d'un iPad per a poder realitzar diferents dinàmiques d'aula.