“Fem-ho fàcil”, la solució pels usuaris de l’Hospital de Viladecans

L'Hospital de Viladecans, centre sanitari de referència per Viladecans i altres municipis de la comarca, ha fet una crida perquè els seus usuaris i usuàries potenciïn l'ús de 'Fem-ho fàcil', la seva plataforma en línia de gestions directes amb el centre.

La plataforma, en marxa des del 2019, ofereix una eina que permet realitzar tots els tràmits administratius que els usuaris de l’Hospital hagin de realitzar, d’una forma molt més àgil respecte les vies tradicionals. Es tracta, a més, d'una aplicació usable de forma senzilla i còmoda des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet i a qualsevol moment, amb un compromís de resposta assegurada. S’hi pot accedir per fer modificacions relacionades amb visites, sol·licitar informes o demanar documentació i/o de còpies d’imatge, així com enviar reclamacions, queixes i/o suggeriments, entre d’altres.

En aquest sentit, es vol fer especial èmfasi en la comoditat que suposa fer qualsevol modificació o anul·lació d’una visita a l’Hospital sense esperes telefòniques ni desplaçaments. Aquest és un tràmit imprescindible per assegurar el correcte funcionament de les consultes externes de l’Hospital, ja que, tal i com s'apunta des del mateix Hospital, "el fet de notificar-nos que no es pot acudir a la visita o prova el dia i hora assignat permet oferir l’espai reservat a una altra persona que resta a l’espera". D’aquesta manera, l’aplicació comporta una gran millora en l’accessibilitat que, per altres vies tradicionals com la telefònica, es pot veure alterada a causa de la saturació de trucades, fet que ha augmentat encara més amb la pandèmia. A més, la possibilitat de realitzar els tràmits administratius a distància permet evitar desplaçaments innecessaris i deixar les vies tradicionals alliberades per persones que tenen dificultat d’accés a Internet.

Des de l’apertura d’aquesta plataforma, la resposta dels usuaris que l’han utilitzat ha sigut molt positiva, així com la satisfacció dels professionals, que asseguren que és una eina molt útil per organitzar la feina d’una forma òptima i treballar millor. La gran majoria dels tràmits gestionats són informació de visites pendents i canvis de data, però també molts usuaris han optat per sol·licitar-hi informes de consultes externes. A més, a partir d’ara, el recordatori de cita que s’envia a través de missatgeria mòbil inclourà l’enllaç a la plataforma, per tal que els usuaris i usuàries puguin accedir-hi amb una major facilitat i realitzar el tràmit oportú.