Vols conèixer dades rellevants dels teus clients ....

... i treure-li partit per a la teva empresa?

Les dades ens permeten conèixer realment als nostres clients

El volum de dades a disposició de les empreses i el nombre de fonts de dades ha augmentat significativament en els últims anys. Fins fa no massa temps, el processament de totes aquestes dades suposava un autèntic desafiament amb la tecnologia llavors disponible. En l'actualitat, però, el desafiament més complex per a les empreses és recopilar totes les dades disponibles, i avaluar-los de manera significativa. Només així podran ser utilitzats per a impulsar l'èxit empresarial i la competitivitat.

I, per a què podrien utilitzar les empreses totes aquestes dades exactament?

L'oportunitat que presenta l'anàlisi de dades és enorme. Per exemple, a l'àrea del màrqueting, l'anàlisi de dades pot beneficiar clarament a les vendes a través de millors estudis de mercat o una òptima segmentació de clients, però també pot beneficiar el desenvolupament de productes.

Les star-ups i les empreses digitals ho té bastant clar. El porten al seu ADN. Tenen una cultura d'anàlisi de dades des de l'inici, sent aquesta una de les principals característiques de l'accelerat creixement d'aquestes noves companyies. I ho aconsegueixen utilitzant el coneixement que els proporciona l'anàlisi de totes aquestes dades per a construir indicadors clau que els ajuden a prendre decisions més ràpidament i millor informades.

La majoria de les empreses digitals estan clarament més avançades que les companyies tradicionals en termes de l'ús eficient de les dades per evolucionar el seu model de negoci quan sigui necessari. Això és així perquè, sovint, s'esforcen constantment en ser més àgils, més ràpides i més flexibles per competir en el mercat.

Però això no vol dir que les companyies tradicionals no hagin de fer servir i aprofitar les seves dades. Tot el contrari. Si no utilitzen les dades de què ja disposen per adaptar els seus productes o serveis, encara més, a les necessitats dels seus clients, perdran terreny enfront de la competència, i especialment davant d'aquestes noves empreses digitals.

Però no es tracta d'una advertència a les empreses tradicionals sinó més aviat un suggeriment. Perquè realment poden entrar en una nova i emocionant fase de desenvolupament si són capaços d'ajustar el seu model de negoci, o la seva estratègia de vendes, començant a analitzar únicament unes poques dades dels seus clients.

L'anàlisi de les dades pot revelar-nos quin és el comportament de consum real dels nostres clients. Altrament, sense aquesta anàlisi de dades dels clients, només podem tractar d'endevinar-per experiència o per instint.

A més, l'anàlisi de dades també pot ajudar-nos en la fixació de preus. En determinades circumstàncies, per exemple, fins i tot una lleugera reducció del preu garanteix més vendes, perquè les combinacions de productes són més freqüents.

Les dades poden proporcionar-nos un coneixement increïblement profund sobre el comportament dels clients durant el procés de consum. I el primer que han de fer les empreses és perdre la por a endinsar-se en l'anàlisi de les dades.

Aquest article ha estat escrit per José Luís Morales

https://www.linkedin.com/in/joseluismorales/,

 Formulario de contacto