Pla de formació

Et preparem per portar la teva entitat

Des de l'Ajuntament desenvolupem diferents projectes i accions dirigides al foment i l'enfortiment del moviment associatiu viladecanenc. Una d'elles és el Pla de formació per a entitats. Des de l’any 2007 i de manera ininterrompuda s’han organitzat accions formatives, cursos i tallers adreçats a proporcionar a les entitats els coneixements i les eines necessàries per a la millora del seu funcionament i organització.

El Pla de Formació té dos característiques fonamentals: continuïtat i adaptació a les necessitats del moviment associatiu. La missió és esdevenir una veritable eina d’ajuda per a l’enfortiment i la dinamització de les entitats de la ciutat. Posem en marxa l'edició d'hivern 2024 amb 4 cursos, als quals et podràs inscriure entre el 24 de gener i el 13 de febrer de 2024.

A quins tallers em puc apuntar?

La detecció de casos de solitud no desitjada és feina de totes i tots. Com poden les entitats ajudar en la lluita contra la solitud? Coneixerem els aspectes fonamentals sobre aquest problema social a Viladecans i com les entitats podem contribuir per millorar la situació:

  • Què és la solitud no desitjada? A qui afecta? 
  • Com ens afecta aquesta problemàtica a la ciutadania de Viladecans?
  • Com poden intervenir les entitats en reduir aquesta situació? Un nou enfoc en els projectes associatius

Aquest taller es realitzarà el 27 de febrer, de 18 a 20h, a l'Ateneu d'Entitats Pablo Picasso.  

Inscripcions: 

  • Per telèfon: trucant al 93 659 14 56, de dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 16 a 22 h.
  • Per correu: enviant un correu a [email protected] amb les següents dades: nom i cognom, entitat, telèfon de contacte, adreça electrònica de l'entitat, adreça electrònica personal i nom del curs. 

Poden les entitats contribuir en l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible? La resposta és: I tant que sí!!! Treballarem els ODS i com incorporar-los en el dia a dia de les entitats per desenvolupar activitats i projectes més sostenibles.

  • Quins són els Objectius de Desenvolupament Sostenibles?  
  • Quines fites pretenen assolir?
  • Què han de tenir en compte les entitats per ser “ODS Lovers”?
  • Bones pràctiques: exemples de projectes associatius alineats amb els ODS

Aquest taller es realitzarà el 5 de març de 18 a 20 h a l'Ateneu d'Entitats Pablo Picasso. 

Inscripcions: 

  • Per telèfon: trucant al 93 659 14 56, de dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 16 a 22 h.
  • Per correu: enviant un correu a [email protected] amb les següents dades: nom i cognom, entitat, telèfon de contacte, adreça electrònica de l'entitat, adreça electrònica personal i nom del curs. 

Treballarem per aprendre a comunicar de manera òptima els projectes i activitats de les entitats, dins la xarxa social Instagram, amb l’objectiu de millorar la repercussió i la participació necessàries per  enfortir la comunitat associativa:

  • Aspectes clau del funcionament d’Instagram
  • Eines i recursos d’Instagram útils per a les entitats
  • Com crear posts i stories perquè tinguin la màxima repercussió

Aquest taller es realitzarà el 19 de març, de 18 a 20 h, a l'Ateneu Pablo Picasso. 

Inscripcions: 

  • Per telèfon: trucant al 93 659 14 56, de dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 16 a 22 h.
  • Per correu: enviant un correu a [email protected] amb les següents dades: nom i cognom, entitat, telèfon de contacte, adreça electrònica de l'entitat, adreça electrònica personal i nom del curs. 

Voleu aprendre a dissenyar i crear el merchandaising de l’entitat en 3D? Ara podreu gràcies als nous recursos que posem al vostre abast al Servei Suport 2.0 de l’Ateneu d’entitats Pablo Picasso.

En aquesta formació coneixereu aquestes noves eines informàtiques per dissenyar i crear materials que permetran guanyar visibilitat a la vostra entitat!

Pensar, dissenyar i crear la vostra “marca associativa”  serà molt més fàcil!

Aquest taller es realitzarà el 2 i 9 d'abril, de 16 a 17.30 h, a l'Ateneu Pablo Picasso. 

Aforament limitat a 8 places (màxim 1 persona per entitat)

Inscripcions: 

  • Per telèfon: trucant al 93 659 14 56, de dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 16 a 22 h.
  • Per correu: enviant un correu a [email protected] amb les següents dades: nom i cognom, entitat, telèfon de contacte, adreça electrònica de l'entitat, adreça electrònica personal i nom del curs. 
Comparteix
Opina