La Sindicatura de Catalunya atén una vintena de queixes a Viladecans

El passat dijous 11 de gener, l'Oficina del síndic de Greuges de Catalunya va tornar un any més a Viladecans per atendre les consultes i resoldre dubtes dels veïns i veïnes locals sobre l'administració catalana i formular consultes o presentar queixes contra les empreses que presten serveis d'interès general (llum, aigua, gas, etc.). La tècnica va estar present durant tot el matí a una sala del Casal de Barri Montserratina escoltant els testimonis de la ciutadania i també va atendre els dies anteriors telefònicament.

En total, a Viladecans es van atendre 9 visites presencials i 11 trucades o videotrucades, especialment d'un perfil major de 40 anys que van presentar 11 queixes i dues consultes. Les problemàtiques plantejades han estat relacionades amb seguretat, funció pública, urbanisme i consum (subministrament de gas), entre d'altres. D'aquestes onze queixes presentades, set anaven adreçades a l’Ajuntament de Viladecans.

També pots defensar els teus drets davant l'Ajuntament

Per altra banda, si creus que l’Ajuntament no ha respost correctament una queixa que has presentat, també tens a la teva disposició la Sindicatura de Greuges de Viladecans. Aquest organisme, creat pel mateix Ajuntament, per garantir la defensa dels drets i les llibertats dels veïns i veïnes davant l’Administració local.

En aquest cas, el Síndic local pot atendre tractes indeguts a la ciutadania, errors en l'aplicació de les normes legals o retards indeguts o injustificats en l’actuació administrativa. De la mateixa manera, el Síndic no intervé en peticions de persones amb dependència funcional, laboral o contractual amb l’Ajuntament o els organismes dependents, reclamacions en què hagi transcorregut més d’un any des que es van produir els fets o queixes anònimes. L'any 2022 es van realitzar 101 atencions, de les quals 57 van ser considerades consultes i 43 queixes.

Pots consultar els horaris i com presentar una queixa en el següent enllaç.