Mesures de pacificació del trànsit

Imatge de com quedarà la Rambla

Com ho fem?

Des de l'Ajuntament treballem per aconseguir un model de mobilitat més respectuós amb les persones i el medi ambient que ens ajudi a millorar els espais de socialització i la seguretat de qui va caminant i a reduir les emissions. Per pacificar el trànsit al nucli urbà i aconseguir uns carrers més amables realitzem diferents actuacions i ho fem en vies on el canvi suposa clars beneficis.

Projectes

La via de cornisa de Llevant permet la pacificació del trànsit a l'eix de la carretera de Sant Climent i l'avinguda de Francesc MaciàTambé es reordena la circulació i l'aparcament d'alguns carrers i es potencia la mobilitat sostenible amb un nou tram de carril bici. Actuacions ja realitzades:

  • Reducció de l'accés a la rotonda en l'últim tram de l'avinguda de Francesc Macià en sentit de baixada. Dona solució al punt negre d'accidents en l'accés a la rotonda que es va detectar al Pla de Seguretat Vial de 2022.
  • Eliminació del gir de l'avinguda de Francesc Macià al carrer de Pintor Fortuny per reduir el trànsit per la Torre-roja.
  • Carril bici per enllaçar l'avinguda de la Fraternitat amb la via de cornisa de Llevant.
  • Revisió del sentit i intensitats del carrer de Marià Sanjuan i les avingudes de la Fraternitat i dels Jocs Olímpics.

Actuacions pendents:

  • Millora de la seguretat a l'entorn de l'Escola Miquel Martí i Pol.
  • Continuïtat a la rambla del carrer del Pintor Fortuny.

Reforma de la Rambla en diferents fases amb actuacions que donaran prioritat als i les vianants. Tindrà el paviment a nivell únic i només permetrà l'accés de de vehicles del veïnat, activitats comercials i serveis. L'aparcament regulat es trasllada a carrers adjacents.

Amb la reforma de la plaça de Salvador Allende es vertebra un potent eix de mobilitat entre la zona de vianants existent al nord i la plaça de les Panes. Incorpora un carril bici que connecta amb més seguretat el barri del Molí-Ginestar amb l’eix ciclable de la riera de Sant Climent.

L’antiga carretera comarcal C-245 s'ha transformat en un  espai urbà i metropolità en el seu pas pels cinc municipis que travessa: Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà. Inclou un carril bus i un carril bici en el traçat d’aquesta via que uneix aquests cinc municipis, i permet millores tant en la freqüència del transport públic com en la interconnectivitat de transports. 

Carrer de Joan Balletbó

Altres mesures

Pacifiquem el trànsit amb l'ampliació de voreres i amb carrers exclusius de circulació veïnal, com als carrers de Joan Balletbó i Guifré el Pelós.

També ho fem semaforitzant passos de vianants conflictius, com el de les avingudes Segle XXI i Olof Palme, i instal·lant elements de reducció de velocitat i tres 'foto-rojos' en semàfors de la carretera comarcal C-245 que permeten multar si es passen en vermell, tot i que es troben en fase de recollida de dades.

Les persones com a prioritat

A Viladecans fa anys que treballem en la pacificació del trànsit perquè prop del 80% dels desplaçaments a la ciutat es fan caminant i perquè les persones que van a peu  són més fràgils i vulnerables en cas d'accident.

El factor més determinant de la gravetat en un atropellament és la velocitat a la qual es produeix. Per aquest motiu hem limitat els carrers de la ciutat a entre 20 i 50 km/h, segons la seva jerarquía circulatòria i l'ús de la ciutadania. Per reforçar el compliment de la reducció de velocitat quan es passa de les carreteres i autopistes al nucli urbà, disposem de punts de control de velocitat clarament senyalitzats.

Hem optat pels radars perquè diversos estudis estableixen que tenen un efecte més dissuasiu que altres mesures com ara les bandes reductores de velocitat, que a més no són adients per a vies per on circulen més de 4.500 vehicles al dia. Lluny de l'afany recaptatori el que pretenem és aconseguir que els conductors i conductores s'acostumin a baixar la velocitat en accedir a la ciutat, afavorint així la seguretat vial.

Comparteix
Opina