Petita revolució per a la mobilitat

Barri de Llevant

La creació de la via de cornisa reduirà la circulació de vehicles per l'eix de la Riera de Sant Climent i l'interior de Torre-roja. Així aquests espais de la ciutat tindran menys contaminació i seran més segurs i amables. El nou barri incrementarà un 30 %  la xarxa de carrils bici locals i suposarà l'ampliació del servei local d'autobús, Vilabús.

FAQS

Menys vehicles pel nucli urbà tant locals com del municipi veí de Sant Climent. Es calcula que deixaran de passar a diari 3.000 cotxes per l'eix de la Riera de Sant Climent i el barri de la Torre-roja. Aquesta alternativa d'accés a l'autopista C-32, ajudarà a descongestionar la circulació de vehicles a l'eix de Josep Tarradellas, que té un intens ús ciutadà, cosa que també genera les congestions. I, és que, l'accés 50 de l'autopista estarà molt més a prop i es repartirà més el trànsit entre els dos accessos.

Pel que fa a la velocitat, estarà limitada a 30 km/h per seguretat vial. Més que una ronda ràpida és una ronda de circumval·lació, que evita circular pels carrers amb un ús ciutadà més intensiu i facilita un accés més fàcil a la carretera comarcal i a l'autopista.

Els desplaçaments a peu o en bicicleta o en vehicle de mobilitat personal s'afavoriran, ja que tots els carrers principals tindran carril bici. A més, els vehicles tindran la velocitat limitada a 10 o 30 km/h segons el carrer, per reduir la contaminació acústica i atmosfèrica. Així el nivell d'emissions de CO2 al barri podria ser un 60 % inferior al de la mitjana local.

Es construiran 3 km de xarxa ciclable, incrementant un 30 % la disponibilitat actual a la ciutat. És el primer barri sencer de Viladecans dissenyant pensant en la necessitat d'una mobilitat sostenible, però a més és un eix important per apropar l'ús lúdic de la bicicleta a la muntanya i per afavorir la connexió ciclable amb Sant Climent. Per això, hi haurà carrils bici als carrers principals i molts carrers interiors del barri seran ciclocarrers.

Als nous barris a les ciutats la prioritat és que la ciutadania recuperi el protagonisme a l'espai públic que durant anys li ha pres el cotxe. Aquest barri tindrà aparcaments en superfície però també es beneficiarà de la construcció de 4.500 places d'aparcament als edificis: una per habitatge protegit i la resta als edificis de venda lliure, tot i que aquests no arribin a construir el màxim d'habitatges permesos.

El barri tindrà una important relació amb l'autobús. Està previst recuperar la línia local VB3 i així s'enllaçaria ràpidament amb l'estació de tren. També, la reforma de la carretera comarcal a partir d'aquest 2020 crearà el MetroBus, autobusos de grans capacitats i alta freqüència per enllaçar amb la xarxa de metro i de tramvia de Cornellà.

Comparteix
Opina